o_bilozerska: (Ч/б)
[personal profile] o_bilozerska


Сьогодні - 80 років найбільшому з українських поетів.
Особисто від себе бажаю їй дожити до тих часів, коли її перестануть називати "поети-шістдесятники Павличко, Костенко, Драч".

* * *
День за днем, вони вже звуться – дати.
Густо смутків чорного литва.
Дні мої, а чим же вас згадати,
всі мої зацьковані слова.

Люди мої, рідна моя рідність!
Щось мені так сумно, аж лякаюсь.
Щось приходжу я в невідповідність,
і чомусь, злочинниця, не каюсь.

Хтось там галасує, голосує.
Хтось танцює ритуальний танець.
Час – він мудрий, фікції скасує,
а, між іншим, я таки зостанусь.

Ліна КОСТЕНКО


Мої переклади віршів Ліни Костенко на російську - тут.
(deleted comment)

Date: 2010-03-19 12:29 pm (UTC)
From: [identity profile] bilozerska.livejournal.com
Да бездарні вони всі порівняно з нею. Є серед них нічого поети, а є зовсім бездарні, але всі в одному ланцюжку.
І продалися вони, на відміну від неї.

Уяви собі збірник: "Поети Черкащини". І там серед багатьох інших Тарас Шевченко. Формально правильно, він же родом з Черкащини, а насправді знущання.

Дурна ти шмата

Date: 2010-03-30 09:46 am (UTC)
From: (Anonymous)
Нащо ж ти, дурна шмата, переклала чисту прозору поезію Ліни Василівни на псячу мову? Курва, най тя шляк трафить і тягнибок гепне.

Date: 2010-09-29 12:37 am (UTC)
From: (Anonymous)
Олено, вважаю, що не варто так говорити про всіх шістдесятників. Такі люди як Симоненко, Сверстюк чи Стус аж ніяк не продалися і нездалими поетами точно не є. Кожен із них є унікальною постаттю.
З повагою,
Ростислав Аверчук

Date: 2010-03-19 12:40 pm (UTC)
From: [identity profile] lesnichiy2004.livejournal.com
:)
Ліна во внутрішній еміграції.
Сподіваюсь, пише.
Хоча б у стіл. Правильно це, чи ні, не знаю.

А Павличко - пише і вкидує, те, що пише, в інформаційний простір.
Хай там який був гидкий Павличко своїми запопадливими віршиками в часи комунячого безміру, але зараз він себе реабілітував.

"...Новітня русифікація України набагато страшніша...
Вона не накинута нам ззовні, вона є виплодом хахла, манкурта, яничара, одержимого ненавистю до свого національного походження..." Д.Павличко

З книги Ірини Фаріон "Мовна норма: знищення, пошук, віднова".

Date: 2010-03-19 12:43 pm (UTC)
From: [identity profile] bilozerska.livejournal.com
Вона пише. Сама казала про це.
А вкидати в інформаційний простір треба, інакше для чого це все?
Інша річ - що саме вкидати.

І взагалі - щоб читати проповіді, треба шанувати заповіді.

Date: 2010-03-19 01:19 pm (UTC)
From: [identity profile] lesnichiy2004.livejournal.com
Блискуча відповідь...

Згоден.
Проте...

"...хто без гріха, хай першим кине в неї камінь..."

Хоча взагалі розумію ваше роздратування на нашу "наційанал-дімакратійу", а з иншого боку, вони усі травмовані комунячим тавром. Тож не засуджуйте суворо... Не усі були здатні подужати Стусову долю...

Date: 2010-03-20 07:57 pm (UTC)
From: [identity profile] bilozerska.livejournal.com
Я й не засуджую. Сама колись з цих самих міркувань заступалася за Павличка.
(deleted comment)

Date: 2010-03-19 12:50 pm (UTC)
From: [identity profile] bilozerska.livejournal.com
Між іншим, не так легко буде знайти.
(deleted comment)

Date: 2010-03-19 01:22 pm (UTC)
From: [identity profile] lesnichiy2004.livejournal.com
Є варіянт.

Міносвіти профінансувало для шкільних книгозбірень збірку творів поетів і тихесенько в нього втиснуло Ліну Костенко в компанії з Симоненком і ще двома (кажу з пам`яті - можу помилитись).

Шукайте в книгарні Є.
(deleted comment)

Date: 2010-03-19 03:56 pm (UTC)
From: [identity profile] indrih.livejournal.com
шукав, але окремого видання не було. є збірка

Date: 2010-03-19 12:58 pm (UTC)
From: [identity profile] vij-01.livejournal.com
моя улюблена поетеса з тих кого читав..

многая літа!

Date: 2010-03-19 01:04 pm (UTC)
From: [identity profile] bilozerska.livejournal.com
Многая літа!

Date: 2010-03-19 01:51 pm (UTC)
From: [identity profile] eustafius.livejournal.com
Одна з найулюбленіших поетів.
Нещодавно моєму знайомому подарували якесь підпільне видання її поезій, сторінок на 300, діко заздрю....))
Многая літа!

Date: 2010-03-20 07:58 pm (UTC)
From: [identity profile] bilozerska.livejournal.com
Так, це раритет! Теж хотіла б мати.

Я теж

Date: 2010-03-19 02:15 pm (UTC)
From: [identity profile] oleksiy-b.livejournal.com
Страшны слова когда они молчат,
Когда они внезапно затаились,
Когда не знаешь ты с чего начать,
Ведь все слoва когда-то говорились.

Кто ими плакал, мучался, любил,
С ниx начинали, ими завершили...
Как и людьми - словами полон мир,
А ты их должен вымолвить впервые.

Всё повторялось - красота и низость,
Всё было - и асфальт и спорыши,
Поэзия - всегда неповторимость!
Беcсмертное касание души.

Date: 2010-03-19 02:17 pm (UTC)
From: [identity profile] oleksiy-b.livejournal.com
... Я теж її люблю і теж люблю перекладати її твори).

Приєднуюся до привітань.

Date: 2010-03-20 07:59 pm (UTC)
From: [identity profile] bilozerska.livejournal.com
Мені сподобалось :)

Date: 2010-03-19 04:16 pm (UTC)
From: (Anonymous)
Добре виглядає Ліна , ) Молодець, з ювілеєм!!! ! Ще 100 років життя !

Date: 2010-03-19 05:07 pm (UTC)
From: (Anonymous)
Ліна-Велика Українська Поетеса!!!Єдина!Неповторна!Найкраща!100 років Вам!!!І у вічності залишитесь....

Date: 2010-03-20 08:00 pm (UTC)
From: [identity profile] bilozerska.livejournal.com
Приєднуюсь! Тільки не люблю слово "поетеса", вона - Поет.

Date: 2010-03-19 07:27 pm (UTC)
From: [identity profile] walter-kim.livejournal.com
Так, Ліна Василівна таки зостанеться в нашій літературі.


Хоч і без Нобелівської премії.

Яку вона, безумовно, заслужила!

Date: 2010-03-20 08:01 pm (UTC)
From: [identity profile] bilozerska.livejournal.com
Нобелівську премію отримували дуже різні люди - так само, як і звання Героя України. Я думаю, що її творчість вища і за ту, і за іншу нагороду.
From: [identity profile] ariy-ukraina.livejournal.com
Суд був короткий. Війна. Жарота.
Мотуз на шию. Кінь під ворота.
Очі замружив — як хвисьну коня!
Кінь як рвоне у степи навмання!
Тільки й знялася зелена шквиря.
Тіло гойднулося наче гиря.

Так їй і треба, земля їй розпадина!
Пані Гелена, зелена гадина.


Суд был коротким. Война. Жара.
Верека на шею. Конь - под врата.
Глаза прищурив хлестнул я коня.
Скрылся в степи он как молния.

Заколыхался дикий ковыль.
Мертвое тело окутала пыль.

Так ей и надо, земля ей распадина.
Пани Елена, зеленая гадина.

Берестечко.
From: [identity profile] bilozerska.livejournal.com
"Заколыхался дикий ковыль.
Мертвое тело окутала пыль" - переклад дуже вільний, але гарно! :)
From: [identity profile] ariy-ukraina.livejournal.com
Дякую) Друга половина вийшла зовсім вільна (крім останній двох рядків), але я ставив перед собою завдання, що хай краще буде несхожа ніж негарна - відповідальність велика - по-перше тому що це Ліна Костенко, а по-друге - тому що своїми перекладами ти високо підняла планку цієї справи.
Прийшлося цілих хвилин 20 напружувати мізки і уяву)))

Поетка для всіх поколінь

Date: 2010-03-20 12:48 pm (UTC)
From: (Anonymous)
Остання з поетів Празької школи - Наталя Лівицька-Холодна говорила: "Ліну Костенко прочитаю один раз, і мені все запам'ятається, і все мене зворушить. Потім прочитаю ще раз і ще раз... для насолоди".
Я от, м'яко кажучи, зовсім з іншого покоління, а погоджуюсь із кожним словом. Пригадую хрестоматійне, і кожен раз насолоджуюсь:

Сосновий ліс перебирає струни.
Рокоче тиша на глухих басах.
Бринять берези. І блукають луни,
Людьми забуті звечора в лісах.

Це — сивий лірник. Він багато знає.
Його послухать сходяться віки.
Усе іде, але не все минає
над берегами вічної ріки,

Світає світ в терновому галуззі.
Кладуть вітри смичок на тятиву.
Десь голос мій шукає моїх друзів,
і хтось чужий кричить мені: ау!

І знову тиша. Лиш блукають луни.
Крізь день, крізь мить,
крізь, душу, крізь віки.
Сосновий ліс перебирає струни
над берегами вічної ріки...

P.S. До речі: майже ніхто з українофобів в і-неті не наважується торкатись цього імені своїми брудними лапами.
P.P.S. Вибачте, що вліз зі своїми п'ятьма копійками
From: [identity profile] bilozerska.livejournal.com
На те ж блог, щоб влізати зі своїми п’ятьма копійками :) Інакше можна газети передплачувати :)

Щодо українофобів - мабуть, тому вони її не чіпають, що вона не лізе в політику і навіть у мистецтві не робить епатажних заяв.

Остап

Date: 2010-03-20 03:17 pm (UTC)
From: (Anonymous)
Гадаю, саме в цей день доречно усім нагадати, що саме написала про ювілярку Оксана Забужко. Нагадати, щоб ніколи не простити їй такого і пам'ятати завжди.
"здоровезне, гергеписте бабисько з кепським прикусом, бризкаючи на мене слиною й раз у раз хвицаючи головою, щоб метлялися поріділі фарбовані кучері (жест, який сорок років тому міг асоціюватись у невибагливих мужчин водночас і з темпераментом молодої огириці, і з гордою патріотичною нескореністю)"

Re: Остап

Date: 2010-03-20 03:24 pm (UTC)
From: (Anonymous)
"Забужко Оксана Стефанівна (27 років) народилася 19 вересня 1960 р. в м. Луцьку в сім'ї службовців. Закінчила філософський факультет Київського університету (1982). Працює викладачем естетики в Київській консерваторії ім. П. І. Чайковського. Кандидат філософських наук. Член КПРС. Автор збірки «Травневий іній» (1985). Член СП СРСР з 1987 р. (після першої збірки)".
Вірш звідти:
"Щось змінилось в житті у мене… Розцвітають дощі сніжнопінно, І Земля по орбіті зеленій, Розпашіла, пружинить невпинно. Щось змінилося… Привітали. (Від громів співали шибки!) В потьмянілій од зливи залі Нам вручав секретар квитки. Чорний хлопчик в штанах на виріст Гнівно зводить цупкий кулачок… Комсомольська моя зрілість, Мій палючо-червоний квиток!"

Re: Остап

Date: 2010-03-20 03:58 pm (UTC)
From: (Anonymous)
Я перестав поважати мадам Забужко після прочитання її "есеїв" з книги "Хроніки від Фортінбраса". Моління на "аторитетів" американського фемінізму гармонійно поєдналося з відвертою неприязню до Ліни Костенко (очевидно, як до такої, що не осягнула всієї величі перших). Безпардонні та бездоказові висловлювання типу: "Її бажання бути на "ти" зі світовою культурою показало, що вона нею так і не була осягнута" (за смисл ручаюся) - типові. По-моєму, це просто від заздрощів.
Бог їй суддя.

Re: Остап

Date: 2010-03-20 04:47 pm (UTC)
From: (Anonymous)
Ні, не Бог їй суддя. А люди, ми з вами. Бо зараз почали активно топтати в болото Бандеру, бачу, за Костенко взялися. Так ми втратимо усе. Є таке поняття як обструкція. І треба всюди, де зустрічається ім'я Забужко, неодмінно писати про неї свою правду, хто вона є.

Re: Остап

Date: 2010-03-20 08:10 pm (UTC)
From: [identity profile] bilozerska.livejournal.com
А хто вона є? :) Особливо у порівнянні з Костенко.
Хочете зробити, щоб їй було кепсько - не треба її лаяти, просто не згадуйте про неї, це для таких найстрашніше.

Re: Остап

Date: 2010-03-20 04:06 pm (UTC)
From: (Anonymous)
До речі, саме подружжя Ющенків дало гроші на видання книжки Забужко, в якій так описана Ліна. Чи не тому Костенко відмовилася прийняти Ющенко з його фальшивими вітаннями?

Re: Остап

Date: 2010-03-20 04:16 pm (UTC)
From: (Anonymous)
А яка назва книжки? (Читати не збираюсь, так хоч назву буду знати)
Не думаю, що Ліна Василівна така дріб'язкова людина, як то виходить з Вашого допису. Я думаю, причини інші. Глибші.

Re: Остап

Date: 2010-03-20 04:50 pm (UTC)
From: (Anonymous)
Звісно, книжка, то була, мабуть, остання крапля. Про книжку:
http://www.bukvoid.com.ua/reviews/books/2010/02/25/090836.html

Re: Остап

Date: 2010-03-20 08:15 pm (UTC)
From: [identity profile] bilozerska.livejournal.com
Ющенко не міг знати, що там наїзд на Костенко. Якби знав, не став би фінансувати або попросив би викинути наїзд. Жоден політик не захоче, щоб його ім’я асоціювалося з обливанням брудом живого класика.

А Костенко - звісно, не через це. Вона просто демонстративно тримається далі від політики. І її можна зрозуміти.
От я, наприклад, не є постаттю такого масштабу. Але написала я, приміром, у свій час теплі слова про Луценка. Справді дуже йому симпатизувала колись. А він візьми і зрадь Президента. А стаття моя залишилась. А уявіть, якби це була стаття такої постаті, як Костенко.
Її справа - перейматися лише вічним.

Re: Остап

Date: 2010-03-20 08:18 pm (UTC)
From: [identity profile] bilozerska.livejournal.com
"здоровезне, гергеписте бабисько з кепським прикусом, бризкаючи на мене слиною й раз у раз хвицаючи головою, щоб метлялися поріділі фарбовані кучері (жест, який сорок років тому міг асоціюватись у невибагливих мужчин водночас і з темпераментом молодої огириці, і з гордою патріотичною нескореністю)"

Ух, яка заздрість! Чорна, бабська, отруйна заздрість.
Якби про мене Забужко таке написала, я була б щаслива :)
Але мені поки що доводиться задовольнятися "гав-гавами" дрібніших собачок :)

Re: Остап

Date: 2010-03-21 07:49 am (UTC)
From: (Anonymous)
А чим саме у цій витонченій промові Ви були б задоволені? Чи самим фактом виступу "самої" З.?
(deleted comment)
From: [identity profile] bilozerska.livejournal.com
Отут ніколи не погоджусь.
Величезна країна Росія - 142 млн. населення. Не можуть же вони усі бути клонами кількох моїх собачок. Є, певно, й нормальні люди. То хай читають. В оригіналі ж їм не прочитати, то який варіант?
А якщо не перекладати, то вони думатимуть, що в нас і поетів якісних нема.
(deleted comment)
From: [identity profile] bilozerska.livejournal.com
Якого б етнічного походження не були мешканці РФ, всі вони вільно володіють російською мовою, а для переважної більшості вона є рідною.
Якби я вільно володіла португальською, я б і на неї перекладала Ліну Костенко, хай і бразильці знають :)

Щодо поетес - генералів жіночої статі хіба називають генеральшами чи якими-небудь "генералесами"?
Коли про жінку-поета кажуть "поетеса", це передбачає певну неповноцінність порівняно з поетами. Мовляв, ця жіночка пише лише про дамські штучки і порівнювати її вірші можна тільки з віршами інших дамочок.
(deleted comment)
From: (Anonymous)
А не здається Вам, що Ваш допис - це і є яскравий прояв комплексу хохлацької меншовартості? Бо справжді потужна культура буде здійснювати експансію в усі боки, не дивлячись ні на що. А провінційна - скиглити.
Олександр
(deleted comment)
From: (Anonymous)
Шановний пане Миколо!
Якщо Ви так добре знайомі з історією "Харківської школи українізації", то мали б знати, що європеїзацією української культури у цей час більше опікувались не вони, а кияни - неокласики та ланківці. А харків'яни все більше на Схід дивилися.
А теза про "мій провінційний і т.д." - це просто хамство.
Однак, саме такі вислови і є демонстрацією меншовартості. Бо зазвичай так кричать закомплексовані провінціали. Люди,які відчувають культурну вищість відносно, скажімо, росіян, просто її демонструють.Своєю повсякденною діяльністю.
Олександр
(deleted comment)

Re: Комплекс хохлацької меншовартості -

From: (Anonymous) - Date: 2010-03-22 07:04 am (UTC) - Expand
(deleted comment)

Re: Комплекс хохлацької меншовартості -

From: (Anonymous) - Date: 2010-03-24 11:22 am (UTC) - Expand
(deleted comment)

Re: Комплекс хохлацької меншовартості -

From: (Anonymous) - Date: 2010-03-25 10:06 am (UTC) - Expand
(deleted comment)

Re: Комплекс хохлацької меншовартості -

From: (Anonymous) - Date: 2010-03-25 04:27 pm (UTC) - Expand

Profile

o_bilozerska: (Default)
Olena Bilozerska

April 2017

S M T W T F S
       1
234 5678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags
Page generated Jul. 12th, 2025 02:18 am
Powered by Dreamwidth Studios